Almar en Sabrina in Argentinie

Malargue, Chos Malal via Caviahue naar Zapala

Vanuit Zapala en het hotel van Friday the 13th 1 t/m 58, Saw 1 t/m 16 en de klassieker Birds een bericht van ons. Zapala is een industriestadje met een grote asfalt laag er omheen en wat rotondes. Verder is er niets te beleven. Oké hier is dan wel een terras open om 16 uur maar dan houdt het ook echt op. Er zijn 2 hotels en degene die wij hebben gekozen ziet er aan de buitenkant nog een beetje uit maar als je goed kijkt is het een drama. Raamluiken hangen op half 7, 8, 9 en 10, De entree luifel is gescheurd. Alles piept en kraak en de kamers zijn minder dan de Bijlmerbajes. Limegroen, slecht geverfd en bovenal oud en kaal!

Maar goed, gisteren: route 40 verder gereden naar het zuiden, bestemming Chos Malal. Een route zonder veel bijzonderheden dan een mooie omgeving en wat dieren. Een groot gedeelte van de doorgaande route is nog niet geasfalteerd. Maar de meneer van de toeristen informatie gaf aan dat wanneer we dit achter de kiezen hebben we alleen maar goede wegen krijgen.

En juist deze dag kregen we een lekke band. Waar exact weten we niet maar op een gegeven moment toch maar even een stop maken en bleek de achterband kapot te zijn. Deze hadden we redelijk snel verwisseld en verder richting Chos Malal. Leuk hotel Don Bosca en na een lange rit uitgerust.

Vandaag naar Caviahue. Dwars door de Andes. Veel vogels gezien. Waaronder weer de bekende roofvogels maar ook 4 maal de Kuiftinamoe en even zoveel Nandoe's (deze hadden we al eerder kort gezien maar niet goed op de foto gekregen). Wij kenden ze niet maar lang leve het internet. Wikipedia kan je vertellen hoe ze er uit zien!

In Caviahue was het iets meer bewolkt en wat koeler, zodra de zon doorkwam werd het weer goed warm. Hier een wandeling gemaakt naar een waterval. Helaas konden we deze niet goed bereiken doordat een grote boom was omgevallen en de weg blokkeerde. De wandeling was wel in een mooie omgeving. Op de terugweg gleed Sabrina uit en bezeerde haar been. Lopen ging nog maar later op de dag na een borrel werd het toch echt veel stijver. Er is niets kapot maar even wat rustig aan gedaan de rest van de dag. Helikopters, vliegende dokters en alle andere hulpverleners kunnen dus nog rustig thuis blijven.

Milko en Katinka

wauw...wat zijn we toch nietig op aarde. In ons koude kikkerlandje hebben we nauwelijks weet van al het schone op aarde. Geniet er nog even van!

anja en joop

fijn dat jullie toch nog goed hebben geslapen, doe voorzichtig en hoe is het nu met Sabrina? Heeft zij geen last meer van haar been? Geniet nog verder van een spannende vakantie