Almar en Sabrina in Argentinie

Zapala en 7 meren route

Gisteren ongenode gasten bij ons aan de eettafel gekregen. We zaten rustig te eten in het altijd enerverende Zapala en ineens 3 politie agenten, bewapend en met kogelwerende vesten bij ons aan tafel. Of wij ons konden legitimeren. In perfect Nederlands antwoorden wij dat we niet begrepen wat ze kwamen doen. Wij moesten ons blijkbaar legitimeren maar hadden alles in het hotel opgeborgen. Niets bij ons. 1 agente sprak een beetje Engels en legde ons uit dat 2 toeristen ergens iets hadden gestolen. En wij voldeden aan het signalement, namelijk; 2 toeristen, man en vrouw. Geen stok tussen te krijgen. En ondertussen werd ons eten koud. Wij hebben onze wandel van de dag aangegeven en geen idee waar ze het over hadden. Verteld in welk hotel we zaten en daar legitimatie hadden. Na een paar minuten gingen ze weer, wij vermoeden op weg naar ons hotel.

Het eten smaakte niet meer en van echt rustig slapen kwam het nou ook niet meer. Vreemde situatie. Gelukkig hebben we gisteren in de ochtend iets betaald met de creditcard, zijn aangehouden om ons rijbewijs te controleren (en werd genoteerd), en 's middags gepind. Hierdoor is er een registratie van onze route. Maar we hebben altijd de foto's nog, met datum en tijdstippen.

Vandaag zo vroeg mogelijk vertrokken en de 7 meren route gereden. Het is hier fris, bewolkt maar regelmatig komt de zon er door. Een leuke route om te rijden langs de meren. De weg was tot de laatste 30 kilometer goed. Daarna weer veel gravel. Vreselijk! Rustig aan de route gereden en foto's gemaakt. Je weet nooit waar het goed voor is....

In Villa La Angostura een hotel gezocht aan het begin van de middag. Een bergachtig houten huisjes dorpje. Wij zitten tegenover het restaurant van de broer 'van'........ Eens kijken of we vanavond als landgenoot 'van' korting kunnen krijgen