Almar en Sabrina in Argentinie

Bariloche en Circuito Chico

Voor vandaag hadden we niets in de planning staan. Nog wel een paar opties achter de hand om de tijd te doden maar we wilden even het weer afwachten. Wat uitgeslapen en toen we de gordijnen opzij schoven een redelijk blauwe lucht met wat wolken. Rustig aan ontbeten. Het idee was om richting Circuito Chico te rijden. Deze weg gaat over het schiereiland nabij Bariloche en moet 1 van de mooiere wegen in de wereld zijn. Wij blijven bescheiden, van Argentinië.

In de zon werd het best warm en de route begon tussen de bomen met wat houten bebouwing. Hotels, B&B's etc. Een groot hotel met golfbaan en meer van dit soort pompeuse dingen. Helaas weinig uitzichten. Na een aantal kilometer toch wat zicht over het water. Best mooi, helaas de hoge toppen van de bergen nog wat in de wolken. Tot we omstreeks de lunch bovenop een berg een eettentje tegen kwamen. Hier maar 2 uurtjes in de zon gezeten en wat gegeten en gedronken, het uitzicht was super.

Na de lunch verder genoten van de uitzichten onderweg. Om vervolgens Cerro Catedral op gereden. Hier is een dorpje met dezelfde naam gevestigd speciaal voor het winterseizoen. Nu helemaal niets te doen! Ja, je kan helpen opknappen. Maar het uitzicht over de regio was goed te doen. Uitzicht over het gehele meer waar Bariloche aan ligt met de rijen bergen.

Aan het eind van de dag opzoek geweest naar een terrasje in Bariloche. Dit is toch echt een mankement aan de ontwikkeling van Argentinië. Niet te vinden. Maar wat blijkt, vlak achter ons hotel, aan het meer met uitzicht op de bergen waar Villa Angostura ligt, staat een bar met terras in de zon! Raad eens waar je ons kan vinden de komende dagen......

Vanavond gegeten bij El Boliche de Alberto. Eindelijk, op gisteren na dan, een goed stuk vlees gevonden. Het blijkt niet zo makkelijk te zijn een goed stuk vlees te vinden in dit land, ondanks dat ze er om bekend staan. Maar dit stukje, of eigenlijk 3 stukken per persoon, was heerlijk. En wat we er voor betaalden? Daar kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Gisteren een Lomo de Ojo (spreek uit: Oggo) gegeten. Een klompvoet is er niets bij. Zal de naam afgeleid zijn van Och gossie? Wat een homp!