Almar en Sabrina in Argentinie

Ruta Nacional 40; Cafayate naar Belén

Ondanks dat er gisteren een erg lange rij voor het tankstation stond, vanochtend toch maar de tank gevuld. Iedereen was naar huis en er stond 1 wachtende voor ons. Achteraf bleek dit een goede zet. De eerste 250 kilometer vonden we 2 tankstations. Deze bleken last te hebben van een stroomstoring en konden dus niets afleveren.

De route van vandaag ging wederom door een droge onherbergzame omgeving. De asfalt weg werd regelmatig afgewisseld door kilometers grindpad. Dit grind begon vlak nadat we de ruines van een Incadorp van Quilmas hadden bezocht. Een hoop stenen die netjes opgestapeld lagen. Blijkbaar een dorp welke tegen een berg op was gebouwd. Stukje geschiedenis.

Verder was het een dag over de Ruta Nacional 40 (de zuid Amerikaanse Route 66) met lange rechte asfalt wegen, stoffige grindpaden en het doorkruizen van rivieren. En als je dan vergeet je ruitenwissers aan te zetten zie je niets meer. Heel vreemd. De omgeving is overwegend gort droog met veel los lopende ezels, paarden, koeien en schapen. Af en toe een Condor. Dit alles met rondom bergen in weer verschillende kleuren afgewisseld.

In Belén vroeg een hotel gezocht. Anders wordt het nogmaals 200 kilometer tot het volgende gehucht en daar hadden we geen zin in.

woute & samantha

Hoi Almar & Sabrina,

We hebben wat achterstand weg moeten lezen maar zijn nu weer helemaal bij! Wat blijven die foto´s van de watervallen toch mooi zeg. Al vaak foto´s daarvan gezien maar iedere keer verbaas je je weer over de schoonheid. En dat verzopen katje met die stoere tattoe op haar schouder, ben jij dat nou Sabrina?? :-)Dat uitzicht bij het hotel nodigt toch ook uit om de hele dag met een coctail aan de rand van het zwembad voor je uit te zitten staren! En voor je het weet zit je van het water weer in een droog zoutmeer.... Toch mooi om die contrasten zo te kunnen ervaren.
Dat jullie zo lang in de rij moeten staan bij het tankstation komt hier heel irreëel over hoor! De bezineprijs is hier op recordhoogte, nl €1.83, en de tankstations staan er verlaten bij......we hebben afgelopen zondag nog over de snelweg gefietst (maar niet heus).
Tja...voor een mooi incadorp zal je waarschijnlijk toch nog een keer op vakantie naar Machu Pichu moeten gaan.....maar dat vinden jullie vast niet erg.
Ik spring een beetje van de hak op de tak, maar ja, komt omdat ik alle verhalen achter elkaar gelezen heb. Ga me nu meteen m´n email adres achterlaten zodat we direct op de hoogte zijn als er weer nieuws aan het front is. Zeg, geniet ervan!