Almar en Sabrina in Argentinie

Een gezegende dag.........

Vanuit een troosteloos hotel aan de snelweg in San Juan even een korte update. Vandaag niet veel bijzonders. Was een soort van overgangsdag, hopen we. Veel bewolking en de route was minder dan gisteren. Lange rechte wegen die letterlijk golfden door het landschap vanwege de 'badenes-sen', rivier doorgangen die nu gelukkig droog staan.

De route zou ons vandaag door Huaco brengen. Een mooie omweg van de RN40. Deze vonden we in 1 keer en ging door een authentiek Argentijns dorpje. Voor het dorp ligt een geweldig brede 4 baans asfaltweg met rotonde. Er rijdt alleen helemaal niemand! En vervolgens moeten we op een golvende doorgaande kapotte asfaltweg richting de grootste stad San Juan welke veel drukker is. Argentijnse logica?

Na door Huaco gereden te zijn kwamen we weer op een grindpad. Deze ging naadloos over in een super nieuwe snelweg, nadat we door de berm waren gereden. Nergens borden te bekennen maar wel de zon recht voor ons. En dat betekend dat we naar het noorden reden. GPS kent deze weg niet dus midden op de 4 baans weg maar op de gok omgedraaid en richting het zuiden gereden. Kilometers verder op een zeer mooie weg waar niemand reed eindelijk een bordje met de plaats die wij moesten hebben. De weg werd slechter en het verkeer drukker, wij zaten goed!

In de middag het bedevaartsoord Difunta Correa Shrine bezocht. Een bergje met allemaal huisjes, nummerplaten, gedenktekentjes en meer bende om een Sint te aanbidden. Rondom allemaal souvenirs winkeltjes en parkeerplaatsen waardoor wij het eerst niet konden vinden. Wij zijn maar gezegend.