Almar en Sabrina in Argentinie

Iguazu dag 2

De rest van het park verkend. Erg indrukwekkend, is denken wij het juiste woord. Over een zeer brede wand komen er alles bij elkaar 275 watervallen naar beneden. Eigenlijk 274, 1 heeft zich verstopt en gaan we morgen wellicht zoeken.

Het levert mooie foto's op en al het geloop en geklim bezwete t-shirts. Toch wel een voordeel dat we in het park in het hotel zitten. In de avond hebben we de Full moon tour gedaan. Vanuit het hotel lopend in het donker naar de entree. Voor het treintje langs op het perron geklommen en naar de mensen toegelopen om onze voucher in te leveren.

De foto's van deze tour vinden wij zeer mooi geworden. En dat voor een pocket camera. Anderen die stiekem met ons meekeken bij het nemen van de foto's konden opmerkingen niet achterwegen laten. Dat is het voordeel wanneer je niet aan een smartphone vast gekleefd zit.

Terug bij de entree werden we opgewacht door 2 medewerkers van het park. Of we niet even wilden betalen. Wij waren hier wel wat verbaasd over aangezien we een creditcard garantie hadden afgegeven. Als criminelen werden we naar de baas gebracht. Deze hebben we maar even subtiel de huid vol gescholden dat we hier niet van gediend waren. Wij hebben een voucher en zij niet de juiste instructie blijkbaar aangezien we doodleuk door hun op de trein waren gezet. Hier kan je een opmerking bij plaatsen maar dat kan ongepast zijn.......

Na betaald te hebben werden we weer op vrije voeten gezet. En konden op zoek naar een taxi voor 3 minuten a 50 pesos (vliegveld hotel 20 minuten voor 90 pesos). Een andere optie was er niet want lopen mocht niet, hoewel heen in het donker erg goed te voet was te doen.

Iguazu is overweldigend wat natuur betreft en dat weten de Argentijnen erg goed