Almar en Sabrina in Argentinie

Buenos Aires

Op Schiphol een eerdere vlucht weten te regelen. Dit om iets meer tijd te hebben voor het overstappen. En dit hadden we! Ruim voldoende.

Het vliegtuig vertrok later dan de geplande tijd, ongeveer een half uur. In het vliegtuig bleek dat de vlucht 'maar' 13 uur zou duren. Na begonnen te zijn met het kijken van een film werden de ogen langzaam zwaarder.

Na wat geslapen te hebben werd het tijd om het vliegtuig verder te gaan onderzoeken. Terwijl wij wat spieren aan het rekken waren zagen we dat we nog 3 uur moesten vliegen! 8 uur geslapen, nooit verwacht!

Heerlijk uit gerust kwamen we aan in Buenos Aires. Koffers opgehaald en geprobeerd te pinnen. Helaas geen geluk.

In de aankomsthal stond iemand met een bordje BWKALMAR. Deze was voor ons, dat zag je zo.....! Op naar het hotel.

Koffers in de kamer gezet. We konden de badkamer niet vinden en wilden naar de receptie lopen om te vragen hoe dat zat. Nog 1 keer kijken. Wellicht in de kast? We deden de deur van de kamer dicht en een gapend gat kwam te voorschijn. De badkamer was gevonden.

Om 9.30 uur naar La Boca gereden. Hier heb je het straatje La Caminito. Het oude Buenos Aires met de karakteristiek geschilderde gebouwtjes. Overal poppen uit ramen en op balkonnetjes. Op straat veel politie, Boca is ook volgens de Argentijnen echt niet veilig, en verkopers en tango dansers. Toeristisch maar wel gezellig. Langzaamaan werd het drukker, dit konden we op het terras goed waarnemen . Tijd voor ons om verder te gaan. Op naar Plaza Dorrego in San Telmo.

Op dit plein zou een rommelmarkt moeten zijn en tango dansers. Hier staat San Telmo om bekend en zeker op zondag. Een markt en rommel was er zeker maar geen danser te bekennen. Hier wat rond geslenterd richting ons hotel. Even kort uitrusten.

Vervolgens de markt verder bezocht. Deze liep tot aan Plaza de Mayo. Hier heeft Evita Peron haar glorie behaald. Via de Ave 9 de Julio, een belachelijk brede weg dwars door de stad, terug gelopen naar het hotel.

Morgen naar de watervallen van Iguazu.

Roos

Jullie hebben zo te lezen een goed begin van de reis.
Geniet ervan!

Groetjes Roos

anja en joop

de eerste indrukken zijn dus verrassend, we kijken uit naar de foto's.