Almar en Sabrina in Argentinie

Bariloche

Gisteren avond was de broer 'van' niet aanwezig. Sterker, het restaurant 'Tinto' was gesloten. En het was koud, het regende, hoeveel erger kon het worden! Nou wel iets, andere goede restaurants waren ook gesloten. Dan maar naar een wat minder uitziend restaurant waar je van de banken kon eten. De prijs was er ook naar maar het eten was niet slecht. Alleen de gasten kwamen wat laat. Toen wij om 21 uur aan tafel gingen zaten er 4 tafels. Om 21.30 uur zat het vol met Argentijnen, of in ieder geval mensen die wij niet verstaan. En geen Aziaten.

Vanochtend besloten uit te slapen. We hadden van onze ruim 2500 kilometer hemelsbreed nog maarliefst 50 te gaan. Goede keuze zo bleek. Het regende nog steeds. De bergen hingen ver in de wolken (of de wolken hingen laag) en het was treurig. Gisteren met de 7 meren route hebben we dus geluk gehad dat het nog enigszins zonnig was.

De rit naar Bariloche was troosteloos. Weinig uitzichten. Goede dag om onze band te vervangen die we lek hadden gereden. We zagen een Pirelli winkel, merk van onze band, maar nu er nog te komen. Het wil namelijk in een dorp of stad zijn dat alle, of veel, wegen 1 richting zijn. Alleen wordt dit niet aangegeven. Behalve dan dat je er in rijdt en je tegenligger hopeloos begint te seinen. En in Bariloche is dit dus ook het geval. Maar niet voor iedere straat. Stukje gokken dus. Na 5 rondjes stonden we toch ineens voor de Pirelli winkel en werd de band vervangen.

Vervolgens een hotel gezocht in het centrum om dan maar te slenteren door Bariloche. Deze staat bekend om zijn chocolade. Dus eerst even lunchen met een Empanada en een drankje. Wat bebouwing bekeken en toen de stoute schoenen aangetrokken. Naar de beste chocolade winkel volgens velen; Mamuschka! Smaken die wij echt niet kenden (het is namelijk Spaans!) met onder andere pure Whisky maar ook caramel, sinaasappel, combinaties van honing met walnoten en uiteraard de chocolade wit, puur en melk met nog meer vullingen. En we kunnen het beamen. Deze chocolade bonbons zijn echt lekker, Gent en Brugge met hun pralines zijn er niets bij! Wij blijven nog even 4 dagen genieten van Bariloche.

Even een update uit de ziekenboeg. Met het been van Sabrina gaat het langzaam aan beter, is nog wat stijf en licht pijnlijk. Wij verwachten haar aan het eind van de week weer voor 100% fit te hebben.

wouter & samantha

Je weet die pralines wel aan te prijzen zeg! Kunnen we onze bestelling al doorgeven? ;-)